MuTiaRa iNsYiRaH

MuTiaRa iNsYiRaH

02 July 2011

KeNDuRi ArWaH aToK aYaH & MaK ToK

Tengok tajuk pon da thu kan saya nak story mory sal pe…heheehehe…nie event family sebenar nyer…family sebelah ayah saya…kami sekuarga wat kenduri arwah Atok Ayah n Mak Tok hari ahad lepas, 26/06/2011…

Alhamdulillah, majlis berjalan ngan lancar…n kehadiran ahli keluarga pon sangat la memuaskan hati…ada yang study n keje yang xdapat datang..tapi xpela sebab ada wakil dari ahli keluarga yang laen…

Saya n ayah balek kampong sabtu petang…saya keluarga yang ke 4 sampai umah atok…xlama tue ag 4 buah keluarga pon samapai..total semu nyer 8 family…besar kan family belah ayah saya… huhuhu

Aktiviti dimulakan selepas solat maghrib…sume MAK2 DARA & ANAK2 nyer berkumpul la kart dapur…yang kecik2 sume da xdapat dikawal sebab da jumpe geng masing2…sengat la meriah plus riuh rendah jadi nyer yer…tapi best suasana cam tue…da lama kot xberkumpul2 ramai kart umah atok…saya, adek2 spupu n mak cik2 saya kupas la bawan2, kentang, n sediakan bahan2 untuk masak pagi ahad tue…bile bahan da setle kitorang terus sambung keje wat kueh karipap (my favourite Kueh)…saya sempat gak belajar resepi karipap Mak Tam saya…tolong uli tepung, n tolong kelim karipap…ape tue kelim karipap???haaa, nie pon benda baru yang saya belajar wat k, sebenar nyer kelim nie tolong wat ropol2 yang kart teri karipap tue…ada yang hodoh ada yang nice k saya kelim…dak baru belajar katekan…hehehehe..tapi malu gak sebab adek sepupu wat kemas jer kelim karipap tue…lalalala (wat muka slamber jelakan)

Aktiviti malam tue juat siapkan kueh karipap…keje disambung pas sarapan pagi…aktiviti memasak…masa nie la wat ssume keje…blender bawang, serai, halia n sewaktu dengan nyer k…senang kata saya n yang laen sediakan bahan2 masakan tok ikan bawal sweet sour, ayam goring berempah, daging kicap, rojak n labu plus pucuk manis if xsilap masak lemak…n majlis nie diwat pas zohor…hebat x Mak Ngah saya masak nie sume n setelekan b4 zohor…tapi sume nyer siap pada waktu nyer…Mak Sue saya wat koktel…Mak Uda bawak kek coklat…ada gak kuih kek pisang n keropok lekor pkus buah tembikai ea..so, memang macam2 makanan ada k…nie aktiviti mengembangkan badan…huhuhu…xpe2 pas nie diet la sape2 yang da makin chubby cam saya…lalalala

Sowie, xde gambar la yang saya amek..adek spupu jer ada amek gambar…fon saya dari hari sabtu sampai habis majlis ada kart atas para jer…xjenguk fon pon…cam terlupa jap apa tue HANDFONE…hahahahahaha…sebab nyer da jumpe spupu n anak2 sedara saya…




p/s : sowie xde gambar...sebab fon xdi sisi...lalalala =)

No comments:

Post a Comment