MuTiaRa iNsYiRaH

MuTiaRa iNsYiRaH

03 May 2011

Peringatan...

Bismillahirahmannirrahim...

Assalamualaikum...

30/04/2010 bersamaan hari sabtu yang lepas saya balek umah di seremban...walaupon sebenar nyer xde niat nak blek umah..tapi disebabkan dapat mesej dari mama yang dua owang dak tomey nak datang, tue yang gatai2 nie blek seremban gak...hehehehe...series windu gler ngan ABG & BABY aw... =)

Dak2 tomey (Haziq & Haziqah) nie sampai masa hari sabtu malam ahad gak...so sampai dirumah saya pe ag terus la merehatkan diri..hehehehe, maksud nyer belayar dilautan  ler tue (tito)..sowie la, menggunakan istilah yang saya jer yang faham..hehehehe...

Hari ahad tue memang da plan nak p jalan2...sebab papa ada jemputan perkahwinan kan, so p la jalan pas asar...p pekan seremban p mam cendol..peh..memang sedap ngan cuaca yang sangat la tenang (bahang sangat2)...then p senawang..sebab pa Haziq nak belikan Baby laptop mainan..huhuhu..da puas jalan2 p blek umah b4 maghrib sebab papa n pa Haziq nak tengok bola...saya pon amek la peluang menstudykan diri sendiri (tunjuk rajin)...hehehehe

Ha, sampai la hari kemuncak entry nie...tadi intro jer...hari nie plan nyer kan, ma nak p belanja barang dapur then antar saya ke melaka..sebab saya nak antar barang ke rumah sewa...tapi plan tiba2 berubah bila dapat panggilan dari mak ngah yang jiran di kampung telah meninggal dunia..innalillahiwainnalillahirojiun...so, kami p la blek kampung...n melawat kelurga jiran tue..xla lama sangat pon sebab da lewat kan...

Masa dirumah jiran tue...saya n ma p la jmpe isteri yang telah meninggal dunia yang dipanggil Mak Jah..p kart bilik dier...Mak Jah cite la sal arwah..n cakap gak yang dier da jarang kuar umah sebab jaga mak dier yang da kurang sihat..then my mom cakap..biasa la owang tua, nak manja n cam dak kecik (sebab Mak Jah kene tito ngan mak dier sebab mak dier cari malam2 n da xdebgar sangat atok nie)...

Haaa, nie yang wat saya sayu hati jer..ayat my mom.. "biasa la owang tua kan, ntah pe la nasib kiter nanti"..huhuhuhu...insya ALLAH, saya pon nak jadi cam Mak Jah nie yang sayang n sanggup berkorban tok emak sendiri...huhuhu....n kiter manusia nie kene la ingat budi mak ayah kiter..balas jasa mereka dulu...hormati n cubalah berbakti tok dorang bila da berjaya nanti...

Lagi satu, beringat lah sal KEMATIAN...sebab hal nie xkira muda atau tua akan menghadapi nyer kalau da sampai masa nyer...wat la kebaikan, amal soleh selagi diberi kesempatan..hormati n sayangilah ibu bapa kita selagi mereka masih ada..jadi anak yang membanggakan n berbudi semula pada dorang k...

Nie peringatan tok diri sendiri..sebab manusia nie mudah lupa...so, beringat lah yer...k la...da penat la nak menaip..hehehehe...daa....bubbye... =)

 lama kot xjmpe..HAZIQ da tinggi!!!

Last jmpe dak2 tecit nie...hujung tahun2010

 ABANG @ HAZIQ

BABY @ HAZIQAH

No comments:

Post a Comment