MuTiaRa iNsYiRaH

MuTiaRa iNsYiRaH

18 February 2011

~ MenTaL BlocK ~

Assalamualaikum...nie nak mengarut sal mental block xpon sal pemikiran manusia yang xsepatutnyer la kot...saya pon xtahu pe yang saya nak ngarutkan nie..just tulis jela yer ikut suka..lalalalala


Kenapa ada manusia nie yang konon nyer hidup nyer berdasarkan apa yang dah digariskan je...xnak la wat benda yang bukan2 sume...sampai benda yang sebenar nyer berfaedah pon dia xboleh nak terima ag...mesti korang pon pening ngan pe yang saya cuba sampaikan kan...camnie la...contoh nyer dalam islam kan..kiter umat islam kene la patuhi syariat yang da ditetapkan...tapi islam nie kan agama yang tidak membebankan...kiter boleh buat ape yang kiter rasa betul dan berfaedah selagi xmelanggar syariat...so, kiter bleh jer guna alternatif atau cara baru kan dalam berdakwah and so on...


Cam tue gak dalam melakukan kerja pada saya...kiter boleh memperbagaikan cara dalam menyampaikan sesuatu pada orang lain..memang la betul dalam melakukan perkara kene bergariskan dasar atau objektif yang kiter sasarkan...tapi mungkin sedikit perubahan tue boleh memberi keputusan yang lebih positif..kiter xtahu pon kan...tapi xsalah untuk mencuba...


So, bukak2 la fikiran yang tertutup tue sume..cam saya nie pon xla betul sangat..still dalam pembelajaran ag...pada saya la, yakin pada diri sendiri tue penting...suka hati la owang nak fikir apa sal kiter asalkan kiter tahu apa yang kiter buat tue betul...tapi jangan la sampai xboleh nak terima teguran plak...dari teguran kiter belajar betulkan kesilapan...


Cam da mati idea la plak nak tulis nie...tapi pe yang saya nak sampaikan nie still xcapai objektif ag nie..hahahaha...kalo cakap direct mungkin ag faham ngan apa yang saya tulis nie...xtahu nak terangkan cam ne tapi yang penting pada saya ada manyak cara kiter boleh guna dalam melakukan kerja disamping berlandaskan agama islam...saya nie xla arif sangat dalam ilmu agama..masih belajar ag kot..insya ALLAH akan sentiasa menambah ilmu tok improve diri sendiri...


Haaa...ag satu...sal nape pertikaikan benda yang remeh temeh..yang xpenting...nampak negative sight jer..yang positive tue xnampak..manusia ada kelebihan dan kelemahan...kiter xsempurna mana pon kan...if xsuka pada saya la kan better bagi la teguran...tue lebih baek...sama2 belajar improve diri ag...kan ag harmoni...




p/s : saya nie rasa nyer kategori lurus gak kot..memang xfaham bahasa kiasan2 bagai...direct jer senang..kalo ada yang xsuka tue bleh jer bagitahu..insya ALLAH akan berusaha perbaiki diri..memang la mesti ada terasa hati gak tapi kalo tue membawa kepada kebaikan..xsalah pon kan...tapi xboleh nak salahkan sape2..sebab manusia nie sume nyer laen2 kan...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment